на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

New Horizons v2.50d

   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Dec 12, 2015 10:53     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Boon947 писал(а):
It doesn't make sense that "Крепость ведьмаков" would fit while "Witcher's Fortress" doesn't. Both strings are 18 characters long. I think the same problem occurs in the Russian version

Confirmed Wink

Thanks. Meanwhile, I've fixed the English version using "Witcher Citadel" (15 characters long).
Ket, do you have any idea when the next NH release is expected?

Looking at the download stats, it seems Eador250c has been downloaded 489 times.
I wish these players would come and discuss the game here...
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   JonDM

 
 
 Ополченец

Свитков: 2
С нами с: 21.12.2015
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Dec 21, 2015 16:05     Заголовок сообщения:

Цитата:
Looking at the download stats, it seems Eador250c has been downloaded 489 times.
I wish these players would come and discuss the game here...


Hello! I just registered in the forum to make your wish come true!

I've been playing Eador Genesis a few years now and New Horizons Mod is exactly what it needed!

I want to ask about the Casino Castle building,
It says that adds 1% to income but the actual number seems more like 5%

I recall a New Horizons version that had 5% in Casino's Text
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Dec 21, 2015 16:48     Заголовок сообщения:

JonDM писал(а):
I want to ask about the Casino Castle building, It says that adds 1% to income but the actual number seems more like 5%

IIRC, right now it is a flat 5 gold income increase. Maybe Boon has more info.

@Boon
Follow up from a bug report http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=261748#261748
"Summoned" is missing an "ed"



BTW, well done to use "Aim!" instead of "Sniper Shot". Succinct and fits the battle atmosphere nicely.

Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Dec 21, 2015 19:42     Заголовок сообщения:

JonDM писал(а):
Boon писал(а):
Looking at the download stats, it seems Eador250c has been downloaded 489 times.
I wish these players would come and discuss the game here...

Hello! I just registered in the forum to make your wish come true!

It is always nice to meet new players Smile

JonDM писал(а):
I've been playing Eador Genesis a few years now and New Horizons Mod is exactly what it needed!

I want to ask about the Casino Castle building,
It says that adds 1% to income but the actual number seems more like 5%

I recall a New Horizons version that had 5% in Casino's Text

It's slightly more complex... building the Gaming House has two effects:

1) increase income by 1%
2) create the Casino site

And the Casino site has 3 effects:

1) increase gold income by 5
2) increase gem income by 0
3) generate event 1677 with 20% chance

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Dec 21, 2015 20:00     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
@Boon
Follow up from a bug report http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=261748#261748
"Summoned" is missing an "ed"

BTW, well done to use "Aim!" instead of "Sniper Shot". Succinct and fits the battle atmosphere nicely.

I don't monitor the Russian bugs forum anymore. I see that you and Zerachiell have posted bug reports there. Are these for the 2.50c translation? If so, could you summarize them here, or post links to them?

I will fix the "Summoned" issue. As for the "Aim!" translation, it wasn't me! I'll look into it.

I will soon post 2.50d (based on Russian v15.0427) with the latest translation fixes.
Note that the next NH release is right around the corner (Russian version due within 2-3 weeks max)

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Dec 21, 2015 20:27     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
I see that you and Zerachiell have posted bug reports there. Are these for the 2.50c translation? If so, could you summarize them here, or post links to them?

Yes, bug reports in Russian thread are based on 2.50c translation. However, I strongly suspected game-related bugs so I posted directly in the "game-bug" Smile thread

Boon947 писал(а):
If so, could you summarize them here, or post links to them?

Lets get you up to speed then Smile . Worth mentioning:

1.) Issue: Magic tower quest to bring back spell scroll "xyz" seems to accept only spell scrolls dropped after site exploration. If I purchase spell scroll xyz from a spell store instead, spell scroll is not recognized by the game as valid quest item.
Will be fixed in the next version of the mod according to Jazz http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=255840#255840

2.) Crash-prone: Soultrap unit casting spells. http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=259777#259777
Crash chance seems to substantially increase when playing overlord difficulty. Speculation: may be related to hp fix for summons introduced after issue http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=227057#227057

3.) Casting limit: Problem with auto combat F11, exploit potential http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=261544#261544

4.) Most likely game issue - racial magic (Dwarven, Alkari, ...) and unique creature spells as quest items for spell quests http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=261724#261724

5.) Potential issue to look into: misinterpretation "increases by .... is meant as ... increases to" http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=261748#261748

Последний раз редактировалось: bavarian kid (Вт Dec 22, 2015 3:15), всего редактировалось 1 раз
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Dec 22, 2015 1:17     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
I will soon post 2.50d (based on Russian v15.0427) with the latest translation fixes.

A few minor fixes you may want to add:

1.) Scout camp description: You may wish to change unit name to "Night Shadow". And "guard" is a bit misleading since that building does not unlock any kind of province guard Wink



2.) Curse effect: "tile"? I guess "curse" fits better Smile



3.) Singular vs plural Very Happy For some unknown reason one site says "Dragon", the other site "Dragons". However, each site contains only one dragon. A bit confusing Laughing
Saved game for testing: https://www.dropbox.com/s/hkdde0cmz7sa2qa/Dragons.7z?dl=0



4.) Province guard "Celestial squadron"
Description needs information that army cannot guard a swamp province. Already preexisting issue in the Russian release?

5.) Driller building seems to reduce gold 50%, not gems. Not sure if it was already broken in the Russian release. Comparison before/after site was added below.



Boon947 писал(а):
Note that the next NH release is right around the corner (Russian version due within 2-3 weeks max)

Bliss
Thanks for the update. Leaving now for Xmas trip. Merry Xmas to you all. Looking forward to 2016 Cool

Последний раз редактировалось: bavarian kid (Ср Dec 23, 2015 15:56), всего редактировалось 1 раз
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   JonDM

 
 
 Ополченец

Свитков: 2
С нами с: 21.12.2015
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Dec 23, 2015 9:29     Заголовок сообщения:

Oh I haven't noticed that!
Thanks for the info Boon947 and Bavariankid!
Once I get more time to play, I will feedback any bug and suggestions to make this mod even better!
Regards
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Jazz

 
 
 * Мастер Астрала *
admin
Грандмастер НГ



Свитков: 3162
С нами с: 23.10.2011
Откуда: НиНо
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Dec 23, 2015 19:16     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
3.) Singular vs plural Very Happy For some unknown reason one site says "Dragon", the other site "Dragons". However, each site contains only one dragon. A bit confusing Laughing

Dragon - can be only one.
Dragons - 1 to 4.
_________________
Беспощадною косой,
Полоса за полосой,
В чёрной рясе госпожа
Собирает урожай.
Тот, кто нежить в бой ведёт,
От твоей руки падёт.
И останется один
В чистом поле – паладин!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение ICQ
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Dec 23, 2015 20:20     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
5.) Potential issue to look into: misinterpretation "increases by .... is meant as ... increases to"
http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=261748#261748

I discussed this issue with Ket. As far as I can tell, the translation is correct:

Level n in Summoning Power increases the level of summoned creatures by n/2 for undead, 2n for demons, n for other types.
If other skills or items increase the level of summoned creatures, the effects are supposed to add up.

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Dec 23, 2015 20:44     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
2.) Curse effect: "tile"? I guess "curse" fits better Smile

Changed
"An enemy struck by this unit is affected by a curse, reducing its strength, armor and resistance by 1. The tile is active for 4 turns. The enemy's resistance can reduce its duration."
to
"When a unit is hit, a curse is unleashed, reducing strength, armor and resistance by 1 for several turns. Resistance reduces the duration of the curse."

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Dec 23, 2015 21:25     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
4.) Province guard "Celestial squadron"
Description needs information that army cannot guard a swamp province. Already preexisting issue in the Russian release?

Right. The Russian version is:

94. Небесная эскадрилья
#Большая армия Детей Небес, возглавляемых Менторами и Воспрявшими, поклялась стоять на страже мира и покоя Вашей провинции и никогда не изменит раз данному слову. Благодаря объединению разумов Небесная эскадрилья действует подобно единому организму. Любой появившийся в пределах охраняемой территории шпион врага будет обнаружен и уничтожен, а неприятельское войско - сокрушено и обращено в бегство.
Увеличивает обзор территории вокруг провинции.
Неустрашимые. Неподкупные.
Увеличивает настроение в землях алкари на 1.#

If you want to see which Defenders are allowed in which terrain, look at my HTML tables Wink
http://eador.online.fr/en/defender.var.html
(TODO: update it for the current version)

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Zerachiell

 
 
 Вор

Свитков: 4
С нами с: 21.11.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Dec 23, 2015 21:36     Заголовок сообщения:

Цитата:
5.) Potential issue to look into: misinterpretation "increases by .... is meant as ... increases to"
http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=261748#261748


Translation is OK. My mistake. I just didn't realize how the skill summoning power is calculated in combat. Everything is alright. Anyway, thank you for hard work.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Dec 24, 2015 1:56     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
5.) Driller building seems to reduce gold 50%, not gems. Not sure if it was already broken in the Russian release. Comparison before/after site was added below.

This one's a bona fide translation bug. Fixed now.
The building's properties are 6,-50,0 and 19,-2,0 i.e. change gold income by -50% and change mood by -2
Same problem with Temple of the Seekers.
Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Dec 26, 2015 22:58     Заголовок сообщения:

I've made one last minor update to the 2.50 branch in order to fix the translation issues reported by BK over the past 4 months:

New Horizons English translation v2.50d
Changes between 2.50c and 2.50d

(I will also update the first post, and the subject of the thread)

The next release v2.60a (for which I'll create a new thread) will be based on Russian version 15.1231

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Surgeon

 
 
 Дозорный

Свитков: 36
С нами с: 30.12.2015
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Dec 31, 2015 5:16     Заголовок сообщения: Barbarians

I have a question about Barbarians I just can't seem to be able to get.

Is Diplomacy now a MUST-HAVE prerequisite to peacefully incorporate the Barbarian Tribes from a Human province? Does (negative) Karma yield anything in that direction?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Dec 31, 2015 13:56     Заголовок сообщения: Re: Barbarians

Surgeon писал(а):
I have a question about Barbarians I just can't seem to be able to get.

Is Diplomacy now a MUST-HAVE prerequisite to peacefully incorporate the Barbarian Tribes from a Human province? Does (negative) Karma yield anything in that direction?

Hello Surgeon,

Do you mean that your hero moves to a "Barbarian Tribes" province type, defended by "Barbarians" (typically 2/3 Barbarian units and a Shaman) and you are trying to win the province peacefully through diplomacy? (Just trying to understand the situation.)

Dialog when entering such a province is

Код:
/5 Земли варваров
Window: 2;
Bitmap: 30;
Text: #The hero %s has entered the province of %s. The barbarians who claim these lands to be theirs by right, are sending an armed party to intercept.
Number of enemies: %d.
The following units were spotted among the enemies: %s.
What are your orders, Master?#
Answer1: Attack!;
Answer2: Retreat.;
Answer3: Negotiate.;#####

I think the conditions for successful negotiations are hard-coded, not exposed in var files. (Ket, do you confirm?)

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Dec 31, 2015 13:58     Заголовок сообщения:

I have updated the HTML tables for version 2.50d (which is based on v15.0427.f03)
http://eador.online.fr/en/

What's new:
Document defender, ritual, site abilities.
Write header vertically to fit more information horizontally Wink

TODO:
Documenting building abilities.

As always, I'm open to comments and suggestions Smile

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kzinch

 
 
 (* Повелительница *)
Ветеран



Свитков: 894
С нами с: 19.05.2010
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Dec 31, 2015 16:04     Заголовок сообщения: Re: Barbarians

Boon947 писал(а):
Barbarian Tribes

Referring to Eadoropedia for previous version,
conditions:
19 > Karma > -19
Power of your army > Power of barbarians
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Dec 31, 2015 19:19     Заголовок сообщения: Re: Barbarians

Kzinch писал(а):

Thanks Kzinch for bringing my attention to encounter.var

Код:
/10 Диалог с варварами (успешные переговоры)
Type: 0
Possibility: 0
Dialog: 107
DlgParam1: 0
DlgParam2: 0
Attacker: 0
EncWin: 0
EncLose: 0
EncDraw: 0
Karma: 0

*Answers*:
Answer1: 4
Answer2: 3
Answer3: 1002;

*Effects*:
Condition: 15
Power: 1
Param1: 0
Param2: 1000

Condition: 15
Power: 3
Param1: -19
Param2: 1000

Condition: 15
Power: 4
Param1: 19
Param2: 1000

Condition: 4
Power: 3
Param1: 2
Param2: 30;

I don't think these conditions have changed in a looong time, they were the same in v13.0421

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу Пред.  1, 2, 3  След.

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index