на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

New Horizons(ver 14.0920) Translation Project

   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 10:49     Заголовок сообщения: New Horizons(ver 14.0920) Translation Project

Hello,

I am trying to estimate how much work it would be for me to translate the latest "New Horizons" release. (Note: I am a programmer, and I don't speak Russian.)

I have downloaded several versions of Eador, to be able to compare the structure and syntax of the game files.

Official Russian version 1.05.1
GOG English version 1.05.1
GOG English version 1.05.2
Russian New Horizons 14.0920

What I've seen so far:

- the difference between GOG 1.05.1 and GOG 1.05.2 are minor (small text corrections, and text reformatting)
- there are minor unit modifications between RU-1.05.1 and EN-1.05.1

Now I've been looking at the differences between RU-1.05.1 and the latest NH (the hard part).

First question, I note tiny one-character changes in existing text, this looks like correcting typos?

For example:

тяжелую -> тяжёлую

подчиненных -> подчинённых

so the e (Ye, 0xE5) becomes ë (Yo, 0xB8)

Does this change the meaning of the word? Or is it just a typo fix?
(According to Wikipedia, IIUC, they are not pronounced the same way...)
https://en.wikipedia.org/wiki/Ye_%28Cyrillic%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Yo_%28Cyrillic%29

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Максим Некромант

 
 
 * Великий Дух *
Ветеран
Демиург: Мастер игр



Свитков: 2385
С нами с: 10.08.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 11:08     Заголовок сообщения:

The "ё" symbol there is too far from basic buttons (on English "~" button) and in books, Internet, and other texts, that are not dictionaries or other books, in which you must correctly run rules of writing, usually "ё" convert to "е", because this symbol there is near basic buttons (on English "t"). And for Russian don't mind, is it "ё" or "е", it's just a practice to see difference between two variants. But, in fact, some words as "все" - "всё" have other meaning, if you change symbol. In this situation you must read other words in sentence, to understand a context of this word, to choose right variant.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 11:09     Заголовок сообщения: Re: Translating Russian to English

Boon947 писал(а):
First question, I note tiny one-character changes in existing text, this looks like correcting typos?

For example:

тяжелую -> тяжёлую

подчиненных -> подчинённых
Kind of a typo. Traditionally, in printed russian ё is replaced with е but for the dictionaries and the like. Author can choose to keep ё, though (as we did), but have to be consistent about it. The changes you noticed are fixes for the inconsistencies.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 11:16     Заголовок сообщения:

Максим Некромант писал(а):
The "ё" symbol there is too far from basic buttons (on English "~" button) and in books, Internet, and other texts, that are not dictionaries or other books, in which you must correctly run rules of writing, usually "ё" convert to "е", because this symbol there is near basic buttons (on English "t"). And for Russian don't mind, is it "ё" or "е", it's just a practice to see difference between two variants. But, in fact, some words as "все" - "всё" have other meaning, if you change symbol. In this situation you must read other words in sentence, to understand a context of this word, to choose right variant.

Thank you very much for this explanation. I suppose I will do the best I can (which may not be very good, hehe).
There is the same thing in French with the "c" and "ç" (c with a little hook) symbols.

BTW, for a last word on the yuplay.var file:
It is still included in the latest NH release.
@Jazz: why don't you delete yuplay.var from the "New Horizons" release?

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Jazz

 
 
 * Мастер Астрала *
admin
Грандмастер НГ



Свитков: 3162
С нами с: 23.10.2011
Откуда: НиНо
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 12:04     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
@Jazz: why don't you delete yuplay.var from the "New Horizons" release?

Why? This file does not manifest itself, and does not interfere.
_________________
Беспощадною косой,
Полоса за полосой,
В чёрной рясе госпожа
Собирает урожай.
Тот, кто нежить в бой ведёт,
От твоей руки падёт.
И останется один
В чистом поле – паладин!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение ICQ
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 12:05     Заголовок сообщения:

I have another request Smile

If someone has the original Russian 1.05.1 "base" version, before adding the NH mod, I'd like to compare the MD5 checksums of the game files.
(I used the HashCheck Windows shell extension to generate the list)
http://code.kliu.org/hashcheck/

Код:
c559d1a9f1786e55caa24d0e6e07f321 *Eador-RU-1\Text\ability.txt
49b00f005339ce5305e6d756d496551f *Eador-RU-1\Text\build_group.txt
284095c46456166a2853f1bf33a79906 *Eador-RU-1\Text\Defender.txt
e6944519b5ed12dbf2a73f7caf4dc9e5 *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player0.txt
b8d93aae1f8f41507d73d67fe99d95e0 *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player1.txt
de328d12a5ba20f6f3806652dbc9daa8 *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player10.txt
31b08d805eded9d203c8fbf8195b1dbf *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player11.txt
b7ef170d4901f9e186a07d28ef95b84d *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player12.txt
14d1fad698ccc9ec868372d97639c32c *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player13.txt
67c0cc250745411d27b061781f4ce00f *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player14.txt
e6944519b5ed12dbf2a73f7caf4dc9e5 *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player15.txt
61654df386bccdf836474a424ec30e06 *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player16.txt
aebf64660006b858b925b276b2c61fdd *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player2.txt
86f36444d0723f61539aada351d84614 *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player3.txt
dd2228fdb8e3b8b4acfe7c3f8161a653 *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player4.txt
0ef3ad2feb7dc7ee52f26c5f0ef07e2f *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player5.txt
a4ae110f3d39ef7308c4f5f5e49b4f00 *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player6.txt
322663186a863b730da824606105b743 *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player7.txt
6ccea611b204de0c6ea7957cf2feab2c *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player8.txt
de97ca396e1a8cbcd3fe64145c0e3053 *Eador-RU-1\Text\diplomacy\Player9.txt
fd26e256f33f03d6c4e9f0df02282e3d *Eador-RU-1\Text\Effects.txt
281613d668f0615d98ffeebed4b53db2 *Eador-RU-1\Text\Hero_class.txt
66015c871d96d705999b3a892493714c *Eador-RU-1\Text\Hero_class_d.txt
9806795804c63d407dd786f721b25f7b *Eador-RU-1\Text\hint.txt
e8ffb6ff604bf5aaf5a18df51ea2ea6a *Eador-RU-1\Text\Inner_Build.txt
bd5354ac4901c0f03876870406404ee6 *Eador-RU-1\Text\journal.txt
8ef8f57b2fd68063689868f3b91d3070 *Eador-RU-1\Text\medal.txt
5699221922f9f99bc234f277756013bd *Eador-RU-1\Text\message.txt
3e93eeee4a9731ff6a4128537142feb6 *Eador-RU-1\Text\Outer_Build.txt
8e3281f647825910e8f1c7e026f46ff7 *Eador-RU-1\Text\Quest.txt
e8aa8c913e2e4c607409071c2c05fb24 *Eador-RU-1\Text\races.txt
ac84647926e22ecdab194ca5a256d241 *Eador-RU-1\Text\Resource.txt
a6987aca715cafbbc4bd69a635877ed2 *Eador-RU-1\Text\Ritual.txt
ffcb675e77f38d28b42c82063822d8ab *Eador-RU-1\Text\Site.txt
2ed9be50d7bc8d3200bc33f64e657df8 *Eador-RU-1\Text\Site1.txt
a5045005296325012aef66f1a0be24e0 *Eador-RU-1\Text\Skill.txt
2335af7c8c9bfe6b142412e1574e8762 *Eador-RU-1\Text\Spell.txt
f52ff9f411e0a73d1dfdf88d5965043c *Eador-RU-1\Text\tutorial.txt
42bd06f052321a49aed2b24765101b3e *Eador-RU-1\Text\unit.txt
9c72c561dd075a2ab12c7e9fec991cfa *Eador-RU-1\Text\upgrade.txt
d35052a94303d1c0660bd333006bdb12 *Eador-RU-1\var\ability_num.var
86bfa146f46e03a95938e071d8b63a0a *Eador-RU-1\var\attitude.var
2c38c400a45a8dd2a5e63bfbb76393bd *Eador-RU-1\var\bf_object.var
fab2ed3c4c5478cbc37b8d3ae2cdc638 *Eador-RU-1\var\build_group.var
024c070767c2a4df5185335fa678f252 *Eador-RU-1\var\campaign_dialog.var
457f85f007f16664311c300f23019ef7 *Eador-RU-1\var\CampDiff.var
69d9616ea78a20c4260ac889115ea32d *Eador-RU-1\var\camp_event.var
200cfedc142cc94797f0423cc0d931a1 *Eador-RU-1\var\castle.var
f5db341e59323902be610b4c12c449f8 *Eador-RU-1\var\credits.var
6712edfcc1aba5d0eee0b69ae0d7b3f5 *Eador-RU-1\var\defender.var
5580c4628a15a714ce9f29dbb36f1d19 *Eador-RU-1\var\dialog.var
728e762d30e663e8aaaccb6317eb5867 *Eador-RU-1\var\difficulty.var
e52780bca7b718d636af3094599e023f *Eador-RU-1\var\effects.var
62a15c32bba4d427f119f44acf2ac032 *Eador-RU-1\var\encounter.var
450f8d25673a6dc57dfde0be395bf1f3 *Eador-RU-1\var\event.var
91978524e5fcd4223d54e27f0e32a317 *Eador-RU-1\var\group_coord.var
3536ca26a9dbede2b593a51ea3de8faa *Eador-RU-1\var\guard.var
e9fec692198a9caaf5d3e4f5201fc98d *Eador-RU-1\var\guard_type.var
4b6c13a3cae19038d5e12bec8fca373e *Eador-RU-1\var\heroPrice.var
2bd7166b4921e911b5f539c88a06c214 *Eador-RU-1\var\hero_advice.var
0e441f64450c35fc10b8c909ded4576d *Eador-RU-1\var\hero_class.var
86ae7a5ca8aba85b9ac754fafd9de8c1 *Eador-RU-1\var\inner_build.var
553f76d1b84f0e6e6a49cd8a52348e4e *Eador-RU-1\var\item.var
41a56ba2b7291e00820988f51797ef87 *Eador-RU-1\var\item_set.var
d76ce9f4493abf76345e07eb55868f31 *Eador-RU-1\var\item_slot.var
bcf9a56c11d77caaf33d1901dc54d6dd *Eador-RU-1\var\item_type.var
0ae2d78c30391ea89f0c3ebe5065c7ab *Eador-RU-1\var\landmark.var
30ee357f1321f635d40adf3865817657 *Eador-RU-1\var\mapobject.var
aabd00886e9559845c14ba84afee6c4c *Eador-RU-1\var\medal.var
5e4328d57c912a4abab67dfd69271418 *Eador-RU-1\var\mercenary.var
0d067b1a1d374fce5961c35fa2ad1369 *Eador-RU-1\var\names.var
b24b57823d497757beacc04047f42624 *Eador-RU-1\var\outer_build.var
53151017b20fa0fe2339691a087ff3fc *Eador-RU-1\var\phrases.var
d72d6527f6f5b6fa2d3886b6ed11696b *Eador-RU-1\var\players.var
ad097cd49f1139713cf19fc85a2c2653 *Eador-RU-1\var\prefix.var
81411c76b1099dff5429753b76ece97a *Eador-RU-1\var\province_level.var
3efde8bda38c2f73e7fd2be024ace054 *Eador-RU-1\var\province_name.var
9e21bfd6b753f2c7067184ca554d30a3 *Eador-RU-1\var\province_type.var
3c6b0149008a8dc05328da4452eec805 *Eador-RU-1\var\quest.var
a076473be40161fddbc24033dc0ec55c *Eador-RU-1\var\question.var
0688085c4ac6a89de7690f27eb9471e0 *Eador-RU-1\var\race.var
1c9c9a95b2e64427943ef5704d56ed74 *Eador-RU-1\var\resource.var
deaf9c71626c17bd2e81b9b2c5d0121f *Eador-RU-1\var\ritual.var
c375459ec1d8bb69f491320dd57c5838 *Eador-RU-1\var\ruler_nick.var
2d13454b5950dc4f19807a5efed826d6 *Eador-RU-1\var\ruler_title.var
ee35eb262eb1278f6c6b3c4dc579ebdc *Eador-RU-1\var\shard.var
963954f5508ea13c3c0fe97fa4766304 *Eador-RU-1\var\shard_bonus.var
c661e777fa8f0da82de7e1e9c05b6781 *Eador-RU-1\var\site.var
c27f5c58d9cb03fc0f2b2f60b939ccc3 *Eador-RU-1\var\skill.var
44e8bc652d4bb97e73dc1a2aff0131d5 *Eador-RU-1\var\spell.var
12986c2cb87757b48b68ebb5e85e7de5 *Eador-RU-1\var\stat.var
75be845cec40901bdac071ee30340323 *Eador-RU-1\var\stat_progress.var
5404c43a73808b9a6415d8728b3d64c5 *Eador-RU-1\var\Suffix.var
e480c6ab6aabc31f4e5d449136c738e1 *Eador-RU-1\var\terrain.var
b624148762ccabfd57de4d5dbb237afb *Eador-RU-1\var\terr_layer.var
7e0ec9f6b02e24324445fbb1e8c7636c *Eador-RU-1\var\unit.var
b04c7cd602ace4da69bd3f941be9a95d *Eador-RU-1\var\unit_class.var
71c46cd0f206ec416d6151562c068370 *Eador-RU-1\var\unit_type.var
81d502c24693a1c62a18fd6488295728 *Eador-RU-1\var\unit_upg.var


Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 12:09     Заголовок сообщения:

Jazz писал(а):
Boon947 писал(а):
@Jazz: why don't you delete yuplay.var from the "New Horizons" release?

Why? This file does not manifest itself, and does not interfere.

Let me turn the question around Wink
Why keep a useless file?
(The reason I asked about this file, is that GOG deleted it, so I was left wondering if it was required for NH.)
Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 13:29     Заголовок сообщения:

In the English version of the Text/Diplomacy folder there are entries like this:

/Безымянный
/0 Первая встреча
Index: 1;
Min: 0;
Max: 0;
Name: 0;
Param: 0;
Text: #Greetings.#

/1 Не первая встреча (Плохие отношения)
Index: 2;
Min: -5000;
Max: 5000;
Name: 0;
Param: 0;
Text: #Greetings.#

As you can see, there is still some Russian text.
Is this text never displayed? Is it ignored by the game?
Will everything keep working if I translate it?

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Gem

 
 
 * Небесный Лорд *
Ветеран
Демиург: Мастер игр



Свитков: 2333
С нами с: 24.03.2011
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 16:33     Заголовок сообщения:

These are comments for navigation, they aren't displayed in the game.
game probably would work even if you delete them.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 17:42     Заголовок сообщения:

Need help with province_level.var (I am working from smallest to largest file size)

Old progression used to be:
(Ignoring the first 6 that have not changed)

Поселок
Большая деревня
Небольшой город
Город
Большой город
Торговый центр

which was translated to

Name: Village;
Name: Large Village;
Name: Small Town;
Name: Town;
Name: City;
Name: Trade Center;

Now it has been changed to

Деревня
Село
Большая деревня
Небольшой город
Город
Большой город

which GT says is

Countryside
The village
large village
small town
city
big city

I'm not sure about Поселок = Village and Село is "The village" ?
Also what is Деревня (=Countryside) something slightly smaller than a village but bigger than a Hamlet...
Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 17:53     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
Need help with province_level.var
Translate
Код:
Деревня
Село
Большая деревня
Небольшой город
Город
Большой город

as
Код:
Hamlet
Village
Large Village
Small Town
Town
City

It's enough to convey the spirit, if not the legal meaning of terms (historical naming of rural settelments in different cultures is a science in and of itself).
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 18:36     Заголовок сообщения:

Kettarienne писал(а):
Boon947 писал(а):
Need help with province_level.var
Translate
Код:
Деревня
Село
Большая деревня
Небольшой город
Город
Большой город

as
Код:
Hamlet
Village
Large Village
Small Town
Town
City

It's enough to convey the spirit, if not the legal meaning of terms (historical naming of rural settelments in different cultures is a science in and of itself).

I should not have snipped the first 6, Hamlet is already in there:
Name: Empty;
Name: Cursed Land;
Name: Dead Land;
Name: New Lands;
Name: Settled Land;
Name: Hamlet; (was Небольшое поселение)

OK I see what you mean by "the spirit" of the size progression, I will look for English synonyms.

Thanks!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 19:15     Заголовок сообщения:

Based on this list:
https://en.wikipedia.org/wiki/Settlement_hierarchy

I went with this progression:

Код:
Name: Empty;
Name: Cursed Land;
Name: Dead Land;
Name: Isolated Dwellings;
Name: Tiny Hamlet;
Name: Hamlet;
Name: Village;
Name: Large Village;
Name: Small Town;
Name: Town;
Name: City;
Name: Huge City;


I think/hope the spirit is there.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 22:21     Заголовок сообщения:

OK, moving to build_group I see a new word: крысолюдов which I can't find in the base version.
GT says "Ratman" (rat is крыса)
Is this a new race?

The two sentences are
/15 Scavens ,n.innerHTML=`Дедлайн через ${d} ${1==d?"день":d>1&&d<5?"дня":"дней"} ${t(~~(s%864e5/36e5))}:${t(~~(
#Базовые здания крысолюдов.#
=> Basic Ratman buildings

/16 Scavens s%36e5/6e4))}`,setTimeout(()=>{e(n,o)},s%6e4||99))},t=e=>e<10?`0${e}`:e;document.addEventListener(
#Улучшенные здания крысолюдов.#
=> Advanced Ratman buildings

((QUESTION: why is this race special in build_group? What about centaurs, dwarves, elves, ... why don't they have an entry in this file?))

So If I'm not completely mistaken, I suppose I can translate крысолюдов
either to Ratman or Rat-Man or even Wererat ??

https://en.wikipedia.org/wiki/Wererat_%28Dungeons_%26_Dragons%29
http://www.dandwiki.com/wiki/Rat-Man_%283.5e_Race%29
http://forgottenrealms.wikia.com/wiki/Wererat

Bye
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   IRBIS

 
 
 ~ Боевой Чародей ~
Художник Эадора НГ



Свитков: 151
С нами с: 13.06.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 02, 2014 23:35     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
Is this a new race?

yes
Boon947 писал(а):

((QUESTION: why is this race special in build_group? What about centaurs, dwarves, elves, ... why don't they have an entry in this file?))

because only ratmans have different ways to deploy their buildings. You should choose 1 from 2 different building(twice), before you get access to the next-level buildings.
Boon947 писал(а):
either to Ratman or Rat-Man or even Wererat ??

either Ratman or Rat-Man, but not Wererat. They are not lycanthropes.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Окт 03, 2014 2:42     Заголовок сообщения:

IRBIS писал(а):
Boon947 писал(а):
Is this a new race?

yes
Boon947 писал(а):

((QUESTION: why is this race special in build_group? What about centaurs, dwarves, elves, ... why don't they have an entry in this file?))

because only ratmans have different ways to deploy their buildings. You should choose 1 from 2 different building(twice), before you get access to the next-level buildings.
Boon947 писал(а):
either to Ratman or Rat-Man or even Wererat ??

either Ratman or Rat-Man, but not Wererat. They are not lycanthropes.

OK Thank you very much.

And what is this other race: Алкари (race #11)
also in one of the rituals:
#Крылатый воин алкари прилетает на зов героя.

GT says:
# Winged Warrior alkaryl arrives to the call of the hero.

Looks like "alkaryl" is from master of orion... ??
https://ru.wikipedia.org/wiki/Master_of_Orion_III

Or I may be totally on the wrong track.

Also, can you give me a hand to understand this ritual:

#Отправить магического шпиона для тайной инспекции стража провинции.
Может быть проведён только в своей провинции.#

What province? What guards?

Bye.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Старший

 
 
 *Вечный Властитель*
Глашатай НГ



Свитков: 2827
С нами с: 08.10.2012
Откуда: из "Водных пучин"
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Окт 03, 2014 3:35     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
rat is крыса
Yes. "Rat - Man" is "Крысо - Люд".

Boon947 писал(а):
#Отправить магического шпиона для тайной инспекции стража провинции.
Может быть проведён только в своей провинции.#

What province? What guards?

This ritual was made for checking provinces which were claimed with diplomacy to check units in their guard.
_________________
Како Людie Мыслете - из Азбуки.
Паранойя - чрезвычайно утешительное состояние ума. Если вам кажется, что против вас что-то замышляют - значит вы что-то да стоите! (с) Гильбран Трус (Митчелл Сэнди - Игра предателя)
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Окт 03, 2014 7:28     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
And what is this other race: Алкари
The mod adds several new races.
Translate as follows:
Код:
Крысолюд(-ы) — Ratman(-men)
endonym thereof: Скрытт(-ы) — Screett(-s)
Алкари — Alkari(-s)
Тёмный(-ые) эльф(-ы) — Dark Elf(Elves)
endonym thereof: Альвар(ы) — Alvar(-i)
Гнолл(ы) — Gnoll(s)

_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Окт 03, 2014 10:49     Заголовок сообщения:

Старший писал(а):
Boon947 писал(а):
rat is крыса
Yes. "Rat - Man" is "Крысо - Люд".

Boon947 писал(а):
#Отправить магического шпиона для тайной инспекции стража провинции.
Может быть проведён только в своей провинции.#

What province? What guards?

This ritual was made for checking provinces which were claimed with diplomacy to check units in their guard.

Thanks!

Once a province is under my control, can't I just lookup what guards protect it?
Why would I need an Astral spy?

For the moment, I have just translated
#Sends a magic spy to inspect the province guard.#

but I know I left out some important information.

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Окт 03, 2014 10:52     Заголовок сообщения:

Kettarienne писал(а):
Boon947 писал(а):
And what is this other race: Алкари
The mod adds several new races.
Translate as follows:
Код:
Крысолюд(-ы) — Ratman(-men)
endonym thereof: Скрытт(-ы) — Screett(-s)
Алкари — Alkari(-s)
Тёмный(-ые) эльф(-ы) — Dark Elf(Elves)
endonym thereof: Альвар(ы) — Alvar(-i)
Гнолл(ы) — Gnoll(s)

Thanks to all of you who are helping me!! This is a great community.
It's a shame there is no English MotBW community...

I'm not sure what endonym means?

Also, the last ritual seems to mention Kobolds. There are a special race?
Not Goblins?

34. Вызов кобольдов
#Трёх кобольдов-рабов посредством магии отправляют из замка в отряд героя. Подобная телепортация опасна, и часто заканчивается гибелью пересылаемых.
В отряде героя должно быть место для этого.#

I translated to

34 Summon Kobold
# Three Kobold units are magically teleported from the stronghold to the hero's army.
Unfortunately, the Kobolds may not survive this dangerous spell.
There must be an empty slot in the hero's army.#

I don't understand if it teleports 3 units, then there must be 3 empty slots, no??

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  След.

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index