на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

New Horizons v2.90 discussion thread

   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 205
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Пт Июн 14, 2019 10:13     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
Can someone check if these bugs still exist in 2.90?
https://www.gog.com/forum/eador_series/new_horizons_mod_release/post159

    * some quests accept wrong kills (it happened with night shadows, quest was marked complete after killing something totally different)


Can confirm bug.



1. Received crystal quest to kill goblins
2. Received Elven alliance quest
3. Killing sufficient gobins triggered crystal quest fulfillment
4. ... and triggered Elven alliance quest fulfillment message Shocked

Notified Jazz since I suspect it is an issue with the Russian NH version http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=321241#321241

1. Received crystal quest to kill darfes
2. Received shop quest to kill Executioners
3. After killing sufficient dwarves for crystal quest, crystal quest fulfillment screen is followed by Executioner counter message Shocked ?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 205
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Сб Авг 03, 2019 17:09     Заголовок сообщения:

Dwarven alliance allows you to upgrade regular mines into Dwarven mines. And crystal mines into ... crystal mines Laughing . Maybe use "deep mine" for upgraded cystal mine version?


Since the mine upgrade requires a basic crystal mine and not a regular mine or simply some crystal income, maybe update description for Great Forge building to avoid misunderstandings.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 620
С нами с: 24.09.2014
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Вт Авг 20, 2019 1:30     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Issue to understand translated content reported in YouTube playthrough https://www.youtube.com/playlist?list=PL-SHZMz9R6bduEC3_vCRNrA3dIhX-s8mH
Native English speaker did not understand the meaning of dialogue below ... " ...,unless the attack does no damage - then only by 0"

I have changed that to:
Each blow reduces the target's stamina by %d (but only by %d if the attack deals no damage).
Is that clearer?
I guess it's hard to understand when the second number is 0...
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   ichbinsehselber

 
 
 Охотник

Свитков: 12
С нами с: 11.01.2019
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Пт Авг 23, 2019 1:44     Заголовок сообщения:

It seems there were some interesting changes.

Edit: The 2 paths for the Elfs for example. If you don't know that you could think that the Elves got nerfed.
When hiring an Elf, you should choose a path, which is a free upgrade..
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   anl93

 
 
 Охотник

Свитков: 8
С нами с: 29.04.2019
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Ср Авг 28, 2019 20:50     Заголовок сообщения:

when is the ETA of next version of New Horizons?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Emre

 
 
 Арбалетчик

Свитков: 23
С нами с: 11.06.2016
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Чт Сен 05, 2019 20:34     Заголовок сообщения:

This overleveling of the opponent is a legit issue. I will keep playing masters of the broken world until (or if) a new version releases.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 205
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Вс Ноя 17, 2019 0:05     Заголовок сообщения:

We got a complaint from Lotaeri who missed the mentioning of the death touched and the necro unit Smile
https://youtu.be/J_Ylj60xm2I?t=1229

Elf quest text may need to get shortened a bit to allow sufficient space to name all relevant enemy units.

Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   mg979

 
 
 Боец

Свитков: 8
С нами с: 21.04.2017
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Сб Ноя 23, 2019 13:57     Заголовок сообщения:

After playing this mod for so long, I came to the conclusion it's totally broken.

- game balance is totally broken
- opponents leveling up too fast in later shards
- enemy turn duration is horrible
- too many bugs compared to vanilla
- the new hero pics are beyond horrible


Even if 2-5 could be fixed, the total loss of game balance cannot. The only good things about this mod are the new units and races, but they cannot make up for all that has been lost, sorry.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 205
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Сб Ноя 23, 2019 22:43     Заголовок сообщения:

mg979 писал(а):
After playing this mod for so long, I came to the conclusion it's totally broken.

Please allow me to recommend the ongoing discussion in the rpgcodex.net thread, especially the considerations voiced by user Grimwulf Wink https://rpgcodex.net/forums/index.php?threads/eador-genesis.78776/page-48
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 620
С нами с: 24.09.2014
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Ср Ноя 27, 2019 1:20     Заголовок сообщения:

I have posted v2.90b in the download thread.
https://eador.com/B2/viewtopic.php?t=4364

I have also posted most of the project files to github:
https://github.com/Boon947/eador

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Vonotar

 
 
 Вожак

Свитков: 28
С нами с: 20.06.2014
Откуда: Aussie in Perth
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Чт Ноя 28, 2019 6:19     Заголовок сообщения:

Thanks!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   mg979

 
 
 Боец

Свитков: 8
С нами с: 21.04.2017
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Пт Dec 13, 2019 22:54     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
mg979 писал(а):
After playing this mod for so long, I came to the conclusion it's totally broken.

Please allow me to recommend the ongoing discussion in the rpgcodex.net thread, especially the considerations voiced by user Grimwulf Wink https://rpgcodex.net/forums/index.php?threads/eador-genesis.78776/page-48


So the broken balance in Genesis is because of Astral Energy? It's a great spell but it won't win you battles. Instead in NH:

- magic is totally broken (mages outclass anybody else up to the point that even other heroes should take the mage hybrid)
- look at spells like Supreme Power or Mass Bless
- mod creator even changed Spellpower bonus progression (from +1/+1/+1/+1/+2 to +1/+1/+2/+1/+1)
- the sun bracelet that gives +2 spellpower

And there are many other issues, among which:

- too many item sets means you'll never complete one
- 'get scroll for mage tower' quests are impossible now

And the crashes at enemy turn, the turn duration, the fast enemy level up etc.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Emre

 
 
 Арбалетчик

Свитков: 23
С нами с: 11.06.2016
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Пн Dec 30, 2019 23:31     Заголовок сообщения:

Is there a way to manipulate how many experience points the enemy gains?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kzinch

 
 
 (* Повелительница *)
Ветеран



Свитков: 852
С нами с: 19.05.2010
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Вт Dec 31, 2019 0:07     Заголовок сообщения:

Emre писал(а):
Is there a way to manipulate how many experience points the enemy gains?

If you and enemies have different difficulties then you can change "Exp mod" in file var/difficulty.var for enemies' difficulties. Exp mod is a multiplier in percents for how much XP you need to level up.

It is very important that AI players have difficulties' names in a reverse order. It means that AI's difficulty 6 is actually a player's difficulty 0, AI's difficulty 5 is actually a player's difficulty 1 and so on.

If you want to have the same conditions for AI and player except for exp mod then you can change all other parameters in difficulty.var for chosen difficulties.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   wortkarg

 
 
 * Магистр Магии *
Ветеран
[Автор VOD] Маг



Свитков: 1386
С нами с: 04.11.2013
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Сб Фев 08, 2020 20:35     Заголовок сообщения:

Here is a Wiki (Eadoropedia) for the last version of New Horizons (v2.90 aka 18.0601.f01):
https://wortkarg.bitbucket.io/eadoropedia/en/

Update
I translated the level up calculator as well (there are links from home and unit pages of Eadoropedia):
https://wortkarg.bitbucket.io/eadoropedia/en/tools/units.html

You can level up a unit manually or automatically to see what parameters and abilities he will have at certain levels (probabilities of getting certain abilities or average amount for numerical abilities). Additionally there is a XP table.
_________________
Эадоропедия для мода "Новые горизонты"
Генератор миров для мода "Новые горизонты"
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Share

 
 
 Лучник

Свитков: 1
С нами с: 18.03.2020
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Ср Мар 18, 2020 1:22     Заголовок сообщения:

Hi, this error appears in next turn, is fixable? Sad


Here my save game [url]https://mega.nz/#F!u8RFyQrA!2B8GCDrC6kX2gr2tCK-2Mg[/url]
Windows 7 32 bits Eador290b
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   jamotide

 
 
 Шаман

Свитков: 25
С нами с: 03.07.2013
Откуда: Hannover, Germany
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Пт Мая 29, 2020 21:00     Заголовок сообщения:

Found a small description error, the Monstrologists Guild still says it enables the recruitment of Manticores if there is an egg, but the previous building, the Handlers Guild is already enough for Manticores.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
   burningdebris

 
 
 Ратник

Свитков: 10
С нами с: 02.02.2015
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Чт Июн 18, 2020 5:27     Заголовок сообщения: Constant crash during enemy turn

I got constant crash during enemy turn. It seems when certain unit use certain skills, or certain rituals is cast, the game crash. It mostly happen when playing a big map after quite some turns but not sure which unit/spell it is. I include link to my save files if you want to check.
https://drive.google.com/drive/folders/1PSsE_W1ZGZKY4iZH1geC1HZqRdm4qcW3?usp=sharing
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Emre

 
 
 Арбалетчик

Свитков: 23
С нами с: 11.06.2016
Цитировать /Reply with quote
СообщениеДобавлено: Пн Июн 22, 2020 21:42     Заголовок сообщения:

Since the 20.0614 released, will we see someone translate the new version?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу Пред.  1, 2

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index