на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

New Horizons v2.60 discussion thread

   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Ноя 25, 2016 12:52     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Ritual "Chaos Spawn": Message says "succubus" shows up. However, received mocker instead.

Good catch. Fixed.

bavarian kid писал(а):
Skillful tracker description: Maybe change to "increases effectiveness 50%", bit more elegant.

I think it's slightly more complex than that. Some units can receive a Tracker +10 bonus when they level up. If I understand correctly, the Skillful tracker ability results in 50% of that bonus being factored in when the hero is searching a province with a Skillful tracker in his army. Please correct me if I am wrong.

[EDIT]
The current description for Tracker is "#After combat this unit can search enemies, increasing the income of trophies by %d~."
I want to change the ability name to "Scavenger" (a person who scours the battle field looking for useful stuff).
What do you think?

And "Skillful Tracker" would instead become "Looter" or "Skillful looter".
What do you think?

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Ноя 25, 2016 13:44     Заголовок сообщения:

One increases loot from battle itself, the other — from site looting afterwards.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Ноя 25, 2016 22:59     Заголовок сообщения:

Kettarienne писал(а):
One increases loot from battle itself, the other — from site looting afterwards.

OK, so I eventually went with:

Умелый взломщик
Skillful Looter

Способность воина "Ищейка" позволяет лучше обыскивать особые места.
Improves a Scavenger's chances to find loot in province sites.

Прибавка составляет половину от умения.
Bonus is equal to half of the Scavenger bonus.

I used "Skillful Looter" over "Veteran/Master Scavenger" (as suggested by BK) because there's a "Skillful Spellcaster" (Умелый заклинатель) so I wanted to keep "Skillful" for consistency. And Looter because взломщик is different than Ищейка.

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Ноя 29, 2016 14:38     Заголовок сообщения:

Minor issue with Spell:

210. Cloud of Restoration
#Circle 2.
School: Necromancy.
Heals 10 hit points of all undead units within 1 tile.
Repairing power increases with the caster's Spellpower.
Only works on the Undead. The spell has no effect on Death Servants and incorporeal creatures.#

"Repairing power" Laughing Maybe "healing effect" or better "regeneration effect" Wink
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Максим Некромант

 
 
 * Великий Дух *
Ветеран
Демиург: Мастер игр



Свитков: 2385
С нами с: 10.08.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Ноя 29, 2016 15:45     Заголовок сообщения:

The thing is, if we will go literally "healing" and "regenerating" is not working on undead, because it's part of living beings. But yes, repairing is too close to the machine. Maybe restoration?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   NocturnalCarnivore

 
 
 Ратник

Свитков: 8
С нами с: 28.12.2017
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Dec 28, 2017 9:40     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
jamotide писал(а):
The three shards on the right upper side crash the game.
The savefile is here: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65881684/save.7z

There are indeed 3 shards with invalid bonuses in that save:
Код:
  X    Y     Name        Bonuses
 686 3013  Urzar      9,86 1,96 5,553 7,705368608
 826 3064  Quenrock   6,197 5,186 7,692634432
 766 3079  Verdol     9,85 7,698883808

The indexes for type 7 are clearly bogus (0x2A0B1220, 0x2948C340, 29A81EE0).
There might be an out-of-bounds write somewhere in the code...

I can fix the save, but I suppose you've made some progress since?
Do you want to upload your latest save?

Regards.
I'm having this same problem: one shard near the top-right in the linked save crashes the game when clicked on.
https://drive.google.com/file/d/1P-aw6f5muUn0hP8-dd6s1TWWdAQAJEKr/view?usp=sharing

I have not made any progress since that save since I'm confident that I can fix it... if only I knew which file to look at and how to look. What do you use to open the save data files and find the shard bonuses? I could simply find and remove the out-of-bounds bonus type if it's the same problem.
This happens for the same save in version 2.60 (in which I first began the campaign) and in 2.70b (which I've just updated.)
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Янв 04, 2018 12:37     Заголовок сообщения:

NocturnalCarnivore писал(а):
I'm having this same problem: one shard near the top-right in the linked save crashes the game when clicked on.
https://drive.google.com/file/d/1P-aw6f5muUn0hP8-dd6s1TWWdAQAJEKr/view?usp=sharing

I have not made any progress since that save since I'm confident that I can fix it... if only I knew which file to look at and how to look. What do you use to open the save data files and find the shard bonuses? I could simply find and remove the out-of-bounds bonus type if it's the same problem.
This happens for the same save in version 2.60 (in which I first began the campaign) and in 2.70b (which I've just updated.)

Hello NC,

I wrote a small program to inspect game saves.

I'll post the source code, and have a look at your save game.

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Янв 06, 2018 0:25     Заголовок сообщения:

Hello NC,

I have fixed your campaign save, you can download it here:
http://dl.free.fr/ovS7PgrM3
(Just overwrite game0.cmp in your save folder.)

I use the following program to fix campaign saves:
https://github.com/Boon947/eador/blob/master/tools/fixup_campaign_save.c

Compiled in Linux with:
gcc -O2 -Wall -Wextra fixup_campaign_save.c -o fixup_campaign_save -lalleg

FWIW, the output for your save was:

Код:
Yssirol      3,8 6,170 0,0 0,0 0,0
Guirrock     1,89 7,3 2,40 5,294 0,0
Ursers       5,36 3,9 0,0 0,0 0,0
Tanzar       3,10 0,0 0,0 0,0 0,0
Alterge      7,2 0,0 0,0 0,0 0,0
Beraorne     5,36 1,68 0,0 0,0 0,0
Serterge     2,31 1,62 6,17 0,0 0,0
Beraers      2,16 0,0 0,0 0,0 0,0
Alor         7,6 0,0 0,0 0,0 0,0
Tankan       7,4 5,222 0,0 0,0 0,0
Quilkan      5,57 3,8 0,0 0,0 0,2147490560
Verrock      5,630 0,0 0,0 0,0 0,0
Ardoor       6,8 1,37 0,0 0,0 0,0
Quilol       5,31 9,12 0,0 0,0 0,0
Sonod        1,10 0,0 0,0 0,0 0,0
Skilnest     6,17 5,161 0,0 0,0 0,0
Rossdor      9,5 0,0 0,0 0,0 0,0
Urorne       5,48 0,0 0,0 0,0 0,0
Alers        9,13 0,0 0,0 0,0 0,0
Verorne      7,1 0,0 0,0 0,0 0,0
Skilol       9,7 1,41 0,0 0,0 0,0
Cradan       6,188 0,0 0,0 0,0 0,0
Selrock      6,15 7,5 2,25 0,0 0,0
Oinren       3,8 6,202 0,0 0,0 0,0
Iledan       1,40 3,8 0,0 0,0 0,0
Eriol        6,91 0,0 0,0 0,0 0,0
Fernad       6,224 1,59 2,20 0,0 0,0
Belton       9,62 6,223 2,30 0,0 0,0
Leaire       6,255 1,62 9,96 0,0 0,0
Quendan      2,29 0,0 0,0 0,0 0,0
Darkton      5,162 0,0 0,0 0,0 0,0
Quilol       1,72 7,737016880 5,207 0,0 0,0


Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   NocturnalCarnivore

 
 
 Ратник

Свитков: 8
С нами с: 28.12.2017
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Янв 12, 2018 20:22     Заголовок сообщения:

Hey it is fixed, thank you very much! My game is playable again. Thanks also for posting the source code to unpack and fix the .cmp files.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу Пред.  1, 2, 3, 4, 5, 6

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index