на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

New Horizons v2.50d

   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Dec 23, 2015 20:44     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
2.) Curse effect: "tile"? I guess "curse" fits better Smile

Changed
"An enemy struck by this unit is affected by a curse, reducing its strength, armor and resistance by 1. The tile is active for 4 turns. The enemy's resistance can reduce its duration."
to
"When a unit is hit, a curse is unleashed, reducing strength, armor and resistance by 1 for several turns. Resistance reduces the duration of the curse."

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Dec 23, 2015 21:25     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
4.) Province guard "Celestial squadron"
Description needs information that army cannot guard a swamp province. Already preexisting issue in the Russian release?

Right. The Russian version is:

94. Небесная эскадрилья
#Большая армия Детей Небес, возглавляемых Менторами и Воспрявшими, поклялась стоять на страже мира и покоя Вашей провинции и никогда не изменит раз данному слову. Благодаря объединению разумов Небесная эскадрилья действует подобно единому организму. Любой появившийся в пределах охраняемой территории шпион врага будет обнаружен и уничтожен, а неприятельское войско - сокрушено и обращено в бегство.
Увеличивает обзор территории вокруг провинции.
Неустрашимые. Неподкупные.
Увеличивает настроение в землях алкари на 1.#

If you want to see which Defenders are allowed in which terrain, look at my HTML tables Wink
http://eador.online.fr/en/defender.var.html
(TODO: update it for the current version)

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Zerachiell

 
 
 Вор

Свитков: 4
С нами с: 21.11.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Dec 23, 2015 21:36     Заголовок сообщения:

Цитата:
5.) Potential issue to look into: misinterpretation "increases by .... is meant as ... increases to"
http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=261748#261748


Translation is OK. My mistake. I just didn't realize how the skill summoning power is calculated in combat. Everything is alright. Anyway, thank you for hard work.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Dec 24, 2015 1:56     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
5.) Driller building seems to reduce gold 50%, not gems. Not sure if it was already broken in the Russian release. Comparison before/after site was added below.

This one's a bona fide translation bug. Fixed now.
The building's properties are 6,-50,0 and 19,-2,0 i.e. change gold income by -50% and change mood by -2
Same problem with Temple of the Seekers.
Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Dec 26, 2015 22:58     Заголовок сообщения:

I've made one last minor update to the 2.50 branch in order to fix the translation issues reported by BK over the past 4 months:

New Horizons English translation v2.50d
Changes between 2.50c and 2.50d

(I will also update the first post, and the subject of the thread)

The next release v2.60a (for which I'll create a new thread) will be based on Russian version 15.1231

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Surgeon

 
 
 Дозорный

Свитков: 36
С нами с: 30.12.2015
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Dec 31, 2015 5:16     Заголовок сообщения: Barbarians

I have a question about Barbarians I just can't seem to be able to get.

Is Diplomacy now a MUST-HAVE prerequisite to peacefully incorporate the Barbarian Tribes from a Human province? Does (negative) Karma yield anything in that direction?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Dec 31, 2015 13:56     Заголовок сообщения: Re: Barbarians

Surgeon писал(а):
I have a question about Barbarians I just can't seem to be able to get.

Is Diplomacy now a MUST-HAVE prerequisite to peacefully incorporate the Barbarian Tribes from a Human province? Does (negative) Karma yield anything in that direction?

Hello Surgeon,

Do you mean that your hero moves to a "Barbarian Tribes" province type, defended by "Barbarians" (typically 2/3 Barbarian units and a Shaman) and you are trying to win the province peacefully through diplomacy? (Just trying to understand the situation.)

Dialog when entering such a province is

Код:
/5 Земли варваров
Window: 2;
Bitmap: 30;
Text: #The hero %s has entered the province of %s. The barbarians who claim these lands to be theirs by right, are sending an armed party to intercept.
Number of enemies: %d.
The following units were spotted among the enemies: %s.
What are your orders, Master?#
Answer1: Attack!;
Answer2: Retreat.;
Answer3: Negotiate.;#####

I think the conditions for successful negotiations are hard-coded, not exposed in var files. (Ket, do you confirm?)

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Dec 31, 2015 13:58     Заголовок сообщения:

I have updated the HTML tables for version 2.50d (which is based on v15.0427.f03)
http://eador.online.fr/en/

What's new:
Document defender, ritual, site abilities.
Write header vertically to fit more information horizontally Wink

TODO:
Documenting building abilities.

As always, I'm open to comments and suggestions Smile

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kzinch

 
 
 (* Повелительница *)
Ветеран



Свитков: 894
С нами с: 19.05.2010
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Dec 31, 2015 16:04     Заголовок сообщения: Re: Barbarians

Boon947 писал(а):
Barbarian Tribes

Referring to Eadoropedia for previous version,
conditions:
19 > Karma > -19
Power of your army > Power of barbarians
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Dec 31, 2015 19:19     Заголовок сообщения: Re: Barbarians

Kzinch писал(а):

Thanks Kzinch for bringing my attention to encounter.var

Код:
/10 Диалог с варварами (успешные переговоры)
Type: 0
Possibility: 0
Dialog: 107
DlgParam1: 0
DlgParam2: 0
Attacker: 0
EncWin: 0
EncLose: 0
EncDraw: 0
Karma: 0

*Answers*:
Answer1: 4
Answer2: 3
Answer3: 1002;

*Effects*:
Condition: 15
Power: 1
Param1: 0
Param2: 1000

Condition: 15
Power: 3
Param1: -19
Param2: 1000

Condition: 15
Power: 4
Param1: 19
Param2: 1000

Condition: 4
Power: 3
Param1: 2
Param2: 30;

I don't think these conditions have changed in a looong time, they were the same in v13.0421

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу Пред.  1, 2, 3

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index