на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

Filterable HTML tables

   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Апр 14, 2015 20:18     Заголовок сообщения:

Jazz писал(а):
Boon947 писал(а):
Are these descriptions by Jazz for inner_build.var accurate for 14.1228?
http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=237773#237773

Then change the executable file corresponding to the patch, soon to be released.

The meaning of this sentence is not completely clear to me.
I cannot change the executable file myself.

I understand that the next version of New Horizons is coming out soon.
Are you saying that the descriptions you posted only apply to the next version?

By the way, have you looked at the filterable HTML tables?
Do you find them useful at all?
Is there something missing you would want me to add?

Кстати, вы смотрели на фильтруемых таблицах HTML?
Вы найдете их полезными на всех?
Есть что-то отсутствует, вы хотите, чтобы я добавить?

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Апр 17, 2015 13:19     Заголовок сообщения:

About guard.var:

Are the lines "ItemN: xxx" and "LootPoss: x" and "MaxLoot: x" ignored?

About defender.var:

Are the lines "ItemN: xxx" and "LootPoss: x" and "LootNum: x" ignored?

About site.var:

What do the "Guards:" entries point to?
For example, Gates of Chaos (site 24) has
Guards:
Guard: 133
Poss: 1;

But entry 133 in guard.var is not a demon army at all, so... ??

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Апр 17, 2015 14:24     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
What do the "Guards:" entries point to?
To guard_type. And it points to guard.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Апр 17, 2015 23:08     Заголовок сообщения:

Thanks. (I assume you don't know the answer to my other questions?)

I noticed something odd in defender.var entry 89

/89
Name: Стая гноллов;
Illustration: 167
Power: 0
GoldCost: 0
GemGost: 0
GoldPayment: -1
GemPayment: 0
Building: 0
Initiative: 1
Karma: 0
LootPoss: 10
LootNum: 1
NoDismiss: 0
...
Resource: (0)
Units:
Unit1: 25, 7, 2
Unit2: 26, 7, 4;
...
Ability: 0
Param1: 0
Param2: 0;

Units 25 and 26 are not gnolls.

Perhaps that defender is never accessible in-game? (How can I know for sure?)

Again, I say this as a programmer, in my opinion, unused/ignored entries should be set to obviously invalid values (or deleted when it is possible).

Looking more closely at defender.var, it now seems like there are many invalid entries.
I'm looking at entries where Power=GoldCost=GemPayment=0

Код:
30   Local Militia   
31   Vassal
32   Retinue
35   Nomadic Tribe
37   Elven Guards
38   Dwarven Patrol
42   Orcish Patrol
43   Goblins
44   Clan of Centaurs
45   Halflings
66   Inquisition
67   Medusas
68   Lizardmen
77   Barbarians
78   Alvari Patrol
89   Gnoll Pack
92   Winged Watch
97   Ratmen

Could someone tell me, for each of the above, if they are valid or invalid?
EDIT:
By the way, what does "Power" mean for guard.var?
And what does GoldPayment=-1 mean? Gain 1 gold per turn?

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Апр 18, 2015 5:27     Заголовок сообщения:

All those defenders are created when certain province is annexed peacefully and its province guard becomes your defender. Precise unit composition, power and cost are then determined, based on the guard's composition, which can vary.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Апр 18, 2015 10:41     Заголовок сообщения:

Kettarienne писал(а):
All those defenders are created when certain province is annexed peacefully and its province guard becomes your defender. Precise unit composition, power and cost are then determined, based on the guard's composition, which can vary.

I see. Therefore the Units list given in the entry are ignored?
How do you know these things? Are they documented somewhere?
(Other than in the source code?)
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Апр 20, 2015 12:03     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
I see. Therefore the Units list given in the entry are ignored?
They are defalted to, in case something goes wrong, and I remember a few cases of bugs when it did. I don't really think it's properly documented somewhere. By now it's just some people here who know such things. Was it trial and error in the first place or just casual chat with Bokulev somwhere on the forums? Don't really know.
Boon947 писал(а):
Is there something missing you would want me to add?
I think there might be a sudden influx of medals in near future. A need might arise for the public to view the contents of medals.var in a more appropriate fasion. The syntax there is pretty similar to item.var as well.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Апр 24, 2015 16:37     Заголовок сообщения:

Hello everyone,

I have now converted 11 var files to HTML tables:
item, item_set, unit, spell, inner_build, outer_build, site, province_type, defender, guard, medal
http://eador.online.fr/ru/

Do you see a better way to present the data for item_set?

I will include hard-coded hints once the new version comes out. (Have I missed it?)

Are there other important var files from a developer's perspective?

and from a player's perspective?

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Кован

 
 
 Рыцарь
Ветеран



Свитков: 80
С нами с: 16.08.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Апр 24, 2015 21:44     Заголовок сообщения:

Какая прелесть. Большое спасибо нашему забугорному корешу. Smile
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Апр 25, 2015 12:22     Заголовок сообщения:

Кован писал(а):
Какая прелесть. Большое спасибо нашему забугорному корешу. Smile

Google didn't recognize "забугорному". I had to use a different translator Smile
"Very nice. Many thanks to our foreign buddy."

Добро пожаловать Smile

Ket, any news on the next version?

I will need a little help translating the hard-coded attributes. I'll post my work here.

I will also try (again) to propose some cosmetic fixes to Jazz.

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Апр 25, 2015 13:35     Заголовок сообщения:

Ask Satshanti.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Апр 25, 2015 13:50     Заголовок сообщения:

Kettarienne писал(а):
Ask Satshanti.

Sadly, Sat has fallen ill, and told me he cannot help with non-essential work.
Anyway, this is not important. I may be the only user of the English tables.
I'll post my translations here in the coming weeks;
if anyone would like to improve them, great! Otherwise, no problem.
(And Gem has already done most of the work.)
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Мая 26, 2015 17:23     Заголовок сообщения:

Hello,

I have generated a few tables for NH 15.0427.f01
http://eador.online.fr/ru/

I'm open to comments and suggestions Smile

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Koba

 
 
 ≡Охотник в Ночи≡
Ветеран



Свитков: 392
С нами с: 02.04.2013
Откуда: Новосибирск
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Мая 27, 2015 6:51     Заголовок сообщения:

Not all abilities are described in the ability_num.var: some of them are hardcoded (e.g. in medal.var #1 abil 287) - you should handle them manually.
defender.var, site.var, outer_build.var, inner_build.var - it's desirable to add hints for "Ability" like in spell.var.
unit.var - very well done Smile
item.var - hints for complex abils (84 etc)
spell.var - it is necessary to handle hardcoded abils...

Strives for perfection! (Google translate Smile )
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Dec 31, 2015 13:36     Заголовок сообщения:

Update HTML tables for v15.0427.f03
http://eador.online.fr/ru/

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу Пред.  1, 2

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index